BUDDHA BOWL

6. huhtikuuta 2017



Kevät on tehnyt taas tehtävänsä, kun kaikki rasvainen ruoka tökkii ja kroppa huutaa jotain kevyttä, raikasta ja terveellistä pöperöä.

Buddha bowl on mahtava vaihtoehto, jos ei jaksa käyttää liikaa mielikuvitusta, mutta haluaa monipuolista ja herkullista ruokaa. Pinterest on täynnä sadoittain erilaisia variaatioita, joista voi napata vinkkejä. Kannattaa käydä kurkkaamassa!
Simppeli blondivarma ohje, jolla pääsee jo pitkälle, on: 
Salaattipohja, hiilarit, rehuja, proteiinia, hyviä rasvoja ja jotain rouskuvaa.
Itse lähdin siitä liikkeelle, että kurkkaan mitä kaapista löytyy ja lähdin kauppaan fiilistelemään, mitä kulhoon sopivaa tekee mieli. 




Kikherneet pyörittelin öljyssä + mausteissa ja paistoin uunissa 200 asteessa, kunnes ne olivat kauniin kullanruskeita. Uppoo ihan sellaisenaankin!
Sitten riisi kiehumaan, rehut paloiksi, porkkanat raasteeksi, kaikki kulhoon ja päälle ruohosipulia, kastiketta unohtamatta. Käytin balsamicoa salaatille ja kikherneet sai kyytipojaksi bbq-kastiketta.
Jos haluat tehdä isomman setin seuraavia päiviä varten, kannattaa lisätä porkkanaraasteeseen limeä, se estää sitä tummumasta.

Vinkit parhaista kulhontäytteistä jakoon!
SaveSaveSaveSave